Paragrafen

Paragraaf bedrijfsvoering

In onze communicatie zetten we in op zinvolle communicatie. Om daar handvatten voor te hebben, hebben we in 2024 een nieuwe communicatievisie vastgesteld. Parallel aan die professionaliseringsslag hebben we in 2024 de focus voor onze communicatie voor een deel verlegd naar intensievere bestuursadvisering.  

Nieuwe communicatievisie

De nieuwe communicatievisie is een vervolg op de professionalisering binnen de communicatie die al een aantal jaren eerder is ingezet. Daarmee willen we pro-actief communiceren op gevoelige thema’s en focusthema’s en inspelen op wat er in de samenleving leeft. Ook kiezen we voor focus en herkenbaarheid en maken we onze organisatie communicatiever. 
De nieuwe communicatievisie draagt daarnaast bij aan een betere bestuursadvisering. Dat gebeurt onder meer door de keuze voor focusthema’s. Het effect van de communicatie maken we voor het bestuur wekelijks inzichtelijke door middel van een media- en communicatierapportage.  

Aanbesteding gemeentelijke pagina’s

In 2024 is de aanbesteding afgerond voor de publicatie van bekendmakingen en nieuws op de gemeentelijke pagina’s. Met Brugmedia is een nieuwe overeenkomst afgesloten, waardoor de gemeentelijke pagina ook in de komende jaren verschijnt in de Stadskoerier. 

Communicatie aan de hand van het coalitieakkoord

In 2024 hebben we veel ingezet op de verschillende thema’s uit het coalitieakkoord ‘In vertrouwen verder bouwen 2022-2026’. In onze communicatie richtten we ons onder meer op de speerpunten 'Positieve gezondheid, participatie en preventie', 'Duurzaam en toekomstbestendig', 'Onderhoud op orde, veilige wijken en buurten' en 'Werken volgens de bedoeling van de Omgevingswet'. 
We lanceerden in april 2024 een nieuwe website Gezond & Gelukkig Zwartewaterland. Op deze website brengen we (aanbod van) lokale organisaties bij elkaar. Naast de communicatie rondom de invoering van de nieuwe omgevingswet lanceerden we een nieuwe website met een participatiewijzer om inwoners te helpen bij het komen van een participatieaanpak.  Om de veiligheid voor inwoners te verbeteren hielden we een campagne rondom onze toetreding tot Meld Misdaad Anoniem. Tijdens de jaarwisseling vroegen we met een nieuwe campagne Veilig Zwartewaterland om het veilig afsteken van carbid en vuurwerk en het veilig opruimen van vuurwerkresten. Met communicatiecampagnes rondom duurzaamheid, de Energiebespaarweken in oktober en november en het NK Tegelwippen brachten we onze inwoners in beweging. 

Deelname aan programma's organisatie

Het team Communicatie sloot aan bij belangrijke ontwikkelingen in de organisatie. Binnen het programma Organisatieontwikkeling ondersteunde Communicatie bij het opstellen van een nieuwe identiteit en nieuwe kernwaarden, bij een nieuwe organisatiefilosofie en bij een vernieuwd organogram. Ook was team Communicatie nauw betrokken bij het programma Vluchtelingen, statushouders en arbeidsmigranten. 

Deze pagina is gebouwd op 06/03/2025 15:43:43 met de export van 06/03/2025 15:36:09